پرونده اسیدپاشی‌های سریالی اصفهان بار دیگر در صدر خبرهای حوادثی قرار گرفت.

سهیلا جورکش، یکی از قربانیان اسیدپاشی توسط وزیر بهداشت معاینه شد.

هرچند معاون سياسي- ‌امنيتي وزير كشور روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت كه براساس شواهد و مدارك موجود، يك نفر مظنون در اين پرونده شناسايي و دستگير شده اما طولي نكشيد كه رئيس دادگستري اصفهان اين خبر را تكذيب كرد و گفت: هيچ‌گونه دليل و شواهدي مبني بر دخالت اين فرد در پرونده اسيدپاشي محرز نشده است.

صبح پنجشنبه حسين ذوالفقاري، معاون سياسي- امنيتي وزير كشور كه به اصفهان سفر كرده در جمع خبرنگاران از دستگيري يك مظنون در پرونده اسيدپاشي‌هاي اصفهان خبر داد تا بار ديگر اين پرونده‌ جنجالي در صدر اخبار حوادثي قرار بگيرد. او با اشاره به اينكه اين فرد از سوي قربانيان اسيدپاشي شناسايي شده است، تأكيد كرد: «ساير دلايل و مدارك موجود نيز مظنون بودن اين فرد را تقويت مي‌كند.»

معاون وزير كه به همراه وزير كشور به اصفهان رفته بود، درباره سوابق فرد دستگير شده نيز اطلاعاتي را ارائه كرد و گفت: «اين مظنون در زمينه‌ سرقت و خريد و فروش موتورسيكلت نيز فعاليت داشته و همين مسئله فرضيه اينكه او متهم اصلي پرونده است را تقويت مي‌كند. در حال حاضر نيز همه مدارك جمع‌آوري شده در اين پرونده در اختيار مراجع قضايي قرار گرفته است.»

به‌دنبال اين اظهارات، خبر دستگيري مظنون اصلي اسيدپاشي‌هاي اصفهان به سرعت برق در خبرگزاري‌ها و سايت‌هاي خبري پيچيد. همه تصور مي‌كردند اين پرونده كه پاييز سال گذشته و به‌دنبال اسيدپاشي به روي 4زن و دختر در اصفهان جنجالي شد، وارد مرحله‌اي تازه شده و متهم اين اسيدپاشي‌ها دستگير شده است تا اينكه ساعاتي بعد رئيس دادگستري استان اصفهان اخبار منتشرشده مبني بر دستگيري و بازداشت يك فرد جديد در ارتباط با اين پرونده را تكذيب كرد.

به گزارش ميزان، احمد خسروي وفا گفت: اين خبر صحت ندارد و بنده آن را تأييد نمي‌كنم. فردي كه جديدا از او به‌عنوان مظنون اسيدپاشي نام برده شده چند‌ماه است كه در بازداشت به سر مي‌برد و دليل بازداشت وي نيز جرائم ديگر اين متهم است. هيچ‌گونه دليل و شواهدي مبني بر دخالت اين فرد در پرونده اسيدپاشي محرز نشده و بنابراين خبر منتشرشده صحت ندارد.

اين نخستين‌بار نيست كه خبر مربوط به دستگيري متهم اصلي اسيدپاشي‌هاي اصفهان و تكذيب اين خبر از سوي مقامات پليس يا دستگاه قضايي در رسانه‌ها بازتاب مي‌يابد؛ چند‌ماه پيش نيز وكيل خانواده قربانيان اسيدپاشي از دستگيري متهم اصلي اين پرونده و شناسايي او از سوي قربانيان خبر داد. خيلي زود اما پليس اين خبر را تكذيب و اعلام كرد فردي كه به‌عنوان مظنون اسيدپاشي دستگير شده هيچ اعترافي نكرده و هيچ مدركي كه نشان دهد او عامل اسيدپاشي‌هاست وجود ندارد.

پيگيري‌هاي خبرنگار همشهري نشان مي‌دهد كه چند‌ماه پيش مرد كارتن خوابي كه دست به جرايم عليه زنان مي‌زد به‌عنوان مظنون اسيدپاشي دستگير شد. اين مرد دست به سرقت از خانه‌ها مي‌زد و در برخي از موارد پس از سرقت از خانه‌ها، آنجا را آتش مي‌زد و فرار مي‌كرد. اين مرد كارتن خواب همچنين شبانه و در خيابان‌هاي خلوت به زنان و دختران در پياده‌رو حمله و با چاقو از پشت سر اين افراد را مجروح مي‌كرد. اين فرد به اتهام سرقت از منزل و حمله به بانوان در بازداشت است و هيچ مدركي كه ثابت كند او در جريان اسيدپاشي‌ها نيز نقش داشته، به‌دست نيامده است.

کد خبر 310585

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha